Hogyan születik az ötlet/ihlet c. rovatunk bemutatja... 1.
2018. július 09. írta: Vitkolczi Ildikó

Hogyan születik az ötlet/ihlet c. rovatunk bemutatja... 1.

Sokszor kérdezik gyerekek, felnőttek, honnan szedem az ötleteimet.

   Én meg ilyenkor becsületesen bevallom, hogy fogalmam sincs.

   Van úgy - gyakran -, hogy zuhanyozás közben kap el az ihlet, akkor cseppet gyorsabban készülődök a végén, hogy amint a szobába értem, már írjam is az ötletet az erre a célra tartott füzetek egyikébe. (Régen cetlikre írtam az ilyesmit, de azokat rendszerint elvesztettem - lakáson belül -, így most már inkább füzetelek.)

  És van, hogy az utcán látok valamit, amitől beindul az agyam... ahogyan az ma is történt.

  Épp bevetésen voltam egy lakberendezési boltban, és párnákkal megrakodva hazafelé tartottam, mikor megláttam egy igen durcás kislányt. Az apukája, a nagyija, meg a cseppet idősebb nővére már jóval előrébb járt a járdán, és hátrafordulva könyörögtek neki, hogy haladjon már, ő meg karba font kézzel és igen haragos arccal nézett rájuk, és csak állt és állt... és állt... míg egyszer csak, fogalmam sincs, milyen okból, úgy döntött, hogy mégis csak csatlakozik a társasághoz. Semmi hiszti, vita, magyarázkodás, csak olyan "Jó, akkor megyek" arc...

  Miközben én meg a másik irányba haladtam a szatyornyi párnával - kettő a konyhaszékre, egy meg a fejem alá készülődött -, az jutott eszembe, mihez kezdtem volna, ha ez a durcás pici lány pl. odarohan hozzám, belekapaszkodik a lábamba - kb. a derekamig sem ért volna -, és közli, hogy ő inkább velem tartana, nem az apukájával.

  És erről meg rögtön az jutott az eszembe, hogy egy mesebeli boszorkány ezt milyen remekül ki tudná használ, ha el akarna csalogatni egy gyereket. 

  Erről meg az jutott az eszembe, hogy van egy készülő ifjúsági regényem, amiben már amúgy is vannak titkos banyák, átjárók, meg mifenék, és hogy abban kiválóan elférne egy ilyen boszorkány is.

  Úgyhogy miután elkészültem ezzel a bejegyzéssel, még dobok hozzá egy képet, aztán megyek, és beleírom abba a regénybe a titkos banyát.

  És közben nagyon hálás vagyok - leszek - az ötletért.

  No, hát nálam így is működik az ihlet. :)

 

(Kép: Pinterest.)

A bejegyzés trackback címe:

https://elmeselem2percben.blog.hu/api/trackback/id/tr3114070985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása