Így született a Walter, a falra föstött sárkány (5)
2016. április 29. írta: Vitkolczi Ildikó

Így született a Walter, a falra föstött sárkány (5)

5. fejezet

Szóval a könyv.

Meg a rajzok...

Mentem Pestre, megismerkedni végre személyesen a kiadóval, a szerkesztővel, aki elképesztő munkát végzett a kéziratommal, és aki megtanított a saját szövegeimet is kicsit szerkesztői szemmel nézni. És találnunk kellett még egy illusztrátort is...

Két táskával, a vonatról frissen érkezve estem be a kiadói szobába, ott várt a szerkesztő hölgy/leány, és az első, amit kiszúrtam, egy gyönyörű kép volt az asztalán. Egy színes, ha jól láttam, akvarell technikával készült kép nyomtatott verziója. Rögtön beleszerettem.

Azután volt egy hosszú megbeszélés, főképp a szövegről, majd rátértünk az illusztrációkra. A szerkesztőm behozott 7-8 könyvet, mind a saját kiadásaikat, és sorolta, hogy ezt X.Y. rajzolta, azt Y.Z. stb.

Egyik sem tetszett.

Én megrögzötten Réber László-rajongó vagyok.

Itt van egy kis Százarcú Boszorka, ha már emlegettem a minap:

page21.jpg

Meg itt is. :)

page39.jpg

 

És egy másik kedvenc, Szecskó Tamás...

1231.jpg

 

No meg Würtz Ádám...

6ba95a9f88ef6b4782501863b05bcadc.jpg

De említhetném Szántó Piroska gyönyörű Shakespeare-illusztrációit is.

lamb_470x640.jpg

 

Nekem egy illusztrátorral kapcsolatban igény, hogy fel tudjam ismerni a stílusát, bármit és bárhol illusztrál is.

A könyveknél, amiket a szerkesztő mutatott, hiába volt több illusztrátor munkája, simán összekevertem kb. 5 perc után, mit ki rajzolt. És nagyon szomorú voltam, mert tudtam, hogy egyikükkel sem akarok dolgozni, a stílusuk nem passzol az én Walteremhez.

Vagy Walteromhoz. Ki hogy szereti...

Látta rajtam a szerkesztő is, hogy hirtelen elszomorodtam, így rákérdezett, mi bajom. Én pedig elmondtam neki, hogy egyetlen művészről tudnám elképzelni, hogy megfesse a Walter képeit, de annak a rajzait nem látom itt... mert a kép, amit alkotott, a szerkesztő asztalán áll, keretben. Az ő keze munkáját pedig nem látom a könyvek között.

A szerkesztő kissé elképedve nézett rám, aztán átment az irodába... és hozta a képet... meg még egy könyvet, amiből az illusztráció származott.

Kiderült, hogy azt a könyvet is ők adták ki, és hogy lehetséges, hogy a művész vállalja a munkát, de írjak neki, és kérdezzek rá.

Ő volt Kálmán Anna, aki a Rumini-könyvek hihetetlenül tehetséges illusztrátora is.

Írtam neki, és ő válaszolt. Azt ígérte, elolvassa a szöveget, és dönt majd.

Aztán olvasott és olvasott és olvasott.

Azután küldött nekem vázlatokat.

És meglett a Walter illusztrátora.

Pedig megszenvedte szegény a közös munkát, mert Walter első rajzát, amikor még szeplős dinnyére hasonlít, és egy tócsába lóg a feje, szerintem minimum tízszer küldtem neki vissza, hogy valami még mindig nem jó. És ő zokszó nélkül fogadta az újabb kérést, és javított, és festett, rajzolt... és aztán volt egy pillanat, amikor megnyitottam az átküldött képet, és azt éreztem: Ezz azzzz!!

És onnantól tulajdonképpen annyira eltalálta, mit szeretnék, hogy több vázlatát nem is küldtem vissza, mert amit megfestett, az úgy volt tökéletes.

Így volt ez ezzel a képpel is (lásd kissé lentebb).

Szerelem lett első látásra.

Van ez a rész a Walter és a ruznyákok c. mesében:

"- Ezek a kedvenceink - súgta Ruznyák Huszonhárom. - Ő itt Evelin, a trapézművésznő. Labdákat dobálnak föl neki a magasba, és ő még magasabbra hajigálja őket. És sose ejt le egyetlenegyet sem!

    - Az meg ott Fridolin, az erőművész - brummogta Ruznyák Egy. - Nézd, milyen karizma van, hogy dudorodik, ahogy azt a súlyt emeli! És bárcsak nekem is lehetne ilyen kackiás bajszom meg olyan csíkos trikóm, mint neki! Hát még a keménykalapja!

    - És ott a kutyaidomár! - sóhajtotta Ruznyák Kettő. - Nézd a kis fehér kutyákat! Hogy ugrándoznak, amikor Lanolin int a pálcájával! Azok meg ott két lábon állva keringőznek! Gyönyörűséges!

    És ahogy Lilla a képeket nézte, azok egy pillanatra mind megelevenedtek. Lendült a trapéz a magasban, s a hosszú szalaggal díszített cilindert viselő hölgy labdái a levegőben pörögtek. Az erőművész pörgetni kezdte egyik markában a vasrudat, ami a súlyos fémgolyóbisokat fogta össze, odább meg a kis fehér kutyák lejtettek különös táncot gazdájuk érintésérére."

Amikor ezt a részt írtam, szinte láttam magam előtt a falra erősített, kissé elbarnult képeket, ahogy megmozdul a trapéz, az erőművész megemeli a súlyt, a labdák pörögnek a levegőben... ahogyan a kis fehér kutyák is. (Bár ők a földön...)

Azután Anna elküldte ezt a képet... anélkül, hogy bármit magyaráznom kellett volna...

Azt gondolom, ez az igazi tehetség.

 w_02_egesz.jpg

 

 

 

 

A Réber László-kép innen van: 

http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/LAZAR/lazar00040_kv.html

Itt olvasható a teljes Szegény Dzsoni és Árnika is.

 A többi kép:

 http://csokantikvitas.hu/category/auctions/46-kamara-arveres/

http://www.szentimreantikvarium.hu/katalogus/index.php?action=item_details&item=5944

https://hu.pinterest.com/pin/377106168773721502/

www.kalmananna.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://elmeselem2percben.blog.hu/api/trackback/id/tr668669566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása